Live and lurn

" Det reaktionspaketet som utgörs av gråt och snyftande är färdigt att användas och är aktivt när vi föds, medan anledningarna till att vi gråter under livet förändras i takt med våra erfarenheter. Reaktionerna är automatiska och i huvudsak stereotypa och de aktiveras under vissa omständigheter"


Varför ska det vara så krångligt? Varför måste man förklara så enkla ting på ett så krångligt sätt? Varför måste man sätta ord på allting?


Man gråter när man är ledsen eller glad, svårare än så är det väl inte? Sen vad som händer i kroppen gör det samma. Känslan finns ändå där oavsett vad som händer inombords!


Eller vänta nu, riktigt så enkelt är det inte heller. Känsla eller emotion? Jag har alltid fått lära mig att emotion är = känsla. Men inte då! Stooooor skillnad! Idag har jag nämligen lärt mig att emotion föregår känsla.


Nu mina vänner ska ni få lära er nått ni inte redan kunde! Emotioner uppträder på kroppens teater medan känslorna utspelar sig på medvetandets scen. Eller va det tvärtom!?!?


Det är vad jag kallar onödigt vetande. Jag kommer bli knäpp av den här kursen. Eller något smartare, det beror på hur man ser på saken!


Fniss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0