Göteborg för en natt

Idag ska jag packa väskan och bege mig till Göteborg. Har man pendlar kort så är det bara att bita ihop och åka :o)
Elin ringde i veckan och bjöd över mig. Jag är inte den som är den och det är klart jag åker!!
15.22 går tåget. Ska bli jätte kul att träffa henne igen, va liksom inte igår! ! !
Va det tre år sedan jag va och hälsade på månne?!?! eller kanske två? ah det va i alla fall inte förra året, å inte året innan så det måste vara tre år sedan!

Helt plötsligt har de närmaste dagarna blivit väldigt inrutade och när ska jag plugga? jag bara undrar?
Men men, det är ju bra plugg tid på tåget :D

Igår innan jag skulle på föreläsning så ringde mobilen och jag brukar ogärna svara om jag inte vet vem det är. Den här gången va det ett väldigt konstigt nummer och jag stirrade länge på mobilen innan jag faktiskt tryckte på svara, för jag visste hur mycket jag skulle ångra mig och fundera över vad det egentligen va för nummer.

Det va EMMA som ringde från Italien. Vi har inte pratat med varandra på ETT ÅR (ganska exakt)!
Jag har tänkt jätte mycket på henne de senaste dagarna när jag varit ledsen o nere och på hur mycket hon hjälpt mig när jag tidigare flyttat till ny stad och inte känt en människa, framförallt under mina äventyr i Barcelona och Östersund.
Hon har alltid stöttat och peppat mig och det har alltid löst sig, hennes värmande ord har jag ändå hört i öronen den här veckan trots att vi inte pratat med varandra.
Hon har tillbringat de senaste åren utomlands och vi har haft nada kontakt. Lite tråkigt men det har väl sina orsaker antar jag....
Nu skulle hon i alla fall komma tillbaka till Sverige om  tre veckor, hon hade dåligt med pengar och längtade hem. Trots att hon hade dåligt med pengar så ringde hon till mig för att säga att hon var på väg hem och det värmde otroligt mycket.
Har verkligen saknat en vän som hon, vi va som ler och långhalm och även om jag har vänner som betyder minst lika mycket så va hon ändå det där lilla extra,  vi bodde ju praktiskt taget nästan ihop!
Gäldjetårarna rann ner för våra kinder och vi bestämde att när hon kommer hem ska vi ses, i Karlskoga eller Götebrog spelar ingen roll, huvudsaken är att jag bara får ge henne en kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0