Finns inget värre....

Tisdag - ja är trött, sjukt trött.
inte lite trött utan hur trött som helst!
spelar ingen roll hur bra ja sover på nätterna så är ja ändå knappt kontaktbar....
jag förstår inte!

kan iofs ha att göra med att jag har haft seminarie både igår och idag.
jag klarar inte av sådana situationer, det tar så fruktansvärt mycket kraft av mig!
det finns inget  som jag avskyr så mycket som att stå å prata inför en grupp människor!
spelar ingen roll om det är en stor eller liten grupp
det spelar ingen roll om ja sitter eller står
det spelar ingen roll om ja pratar om nått ja kan
det spelar ingen som helst roll någonting jag bara HATART!

gårdagen förlöpte ganska smärtfritt, vi satt i tvärgrupper och skulle diskutera
och sedan skulle hela klassen samlas och vi skulle diskutera i stor grupp
behöver jag tillägga att jag inte sa ett ord i någon av grupperna.....
inget jag är stolt över utan snarare tvärt om!
men vaddå, läraren la säkert märke till att jag inte sa något, men eftersom han bara har en deltagarlista
med namnen på de som deltog kan han omöjligt veta att det var just josephine nilsson som inte öppnade
munnen. det finns inte en chans på miljonen!! så varför plåga sig i onödan??

idag hade jag återigen seminarie i den andra kursen som jag läser och det gick till på ungefär samma sätt.
vi satt i smågrupper för att sedan återsamlas i storgrupp.
Och jag va faktiskt med och diskuterade först, lite i alla fall. Eller ja försökte och jag tror faktiskt att det gick
riktigt bra. Men nästa steg i min egen utveckling får väl bli att säga nått inför hela klassen.
Men den dagen den sorgen. Nu dröjer det i alla fall några veckor innan ja återigen ställs inför den här
fruktansvärt plågsamma situationen.
Och tills dess ska ja nog hinna vila upp mig och återhämta krafterna.

Jag är blyg, ja vet.




_____________________________________________________________________________________________
Över till någonting helt annat
Coldplay va himmelskt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0