åter på banan!

Efter att gårdagen sjunkit in en aning så gjorde jag allt för att få ordning på min tillvaro idag. Jag ringde och ringde och ringde i förhoppning om att få hoppa på någon kurs på högskolan här i Skövde!
Allt för att kunna ta examen till sommaren och för att inte bara vara hemma fru ;D Inte för att jag skulle ha något emot det, men något måste ja ha att sysselsätta mig med känner jag! Stefan är ju nästan aldrig hemma och jag kan ju inte gå här och bara vänta på att han ska dyka upp.....

Jag kan av mina samtal dra slutsatsen att det arbetar mycket otrevlig personal på skövde högskola och jag hoppas att jag verkligen slipper prata mer med den tjuriga KATRIN som sitter på antagningen. Ni som känner mig vet hur glad och trevlig jag är på telefon och hon fick mig nästan att börja gråta så otrevlig va hon!!!
Men efter mycket om och men, bedjande och bönande så ordnade det sig och jag påbörjade en 30 poängs kurs i psykologi nu i eftermiddags. Det kändes väldigt bra faktiskt, väldigt intressant men torrbollarna jag ska läsa med va väl ingen hit. Men man kan ju inte få allt här i världen.
Nu har jag i alla fall hittat en seriös kurs som jag kommer att få slita häcken av mig för att klara!

Jag känner att den här dagen har utvecklats väldigt bra och nu känns det som att jag är med på banan igen!

Efter att ha storstädat på förmiddagen, lagat mat, varit på föreläsning och gjort lite ärenden på stan så känner jag mig vuxen igen och jag klarar mig själv och tycker faktiskt väldigt mycket om att ta hand om mig själv!
Om det inte vore för att jag har sån fruktansvärd träningsvärk skulle ja ta mig en jogging tur i spåret här utanför, men det får nog vänta tills imorron. Jag ska ju ha nått att göra då också ;P

Nu ska jag slänga ihop en äppelkaka tills min prins kommer hem från träningen, då vet jag någon som blir glad iaf, fniss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0