Ny kurs - nya tag

Tentorna är avklarade med ovisst resultat. Hela tre veckor ska läraren ha på sig att rätta max 10 tentor. Så i tre veckor ska ja behöva våndas över huruvida jag ska behöva plocka fram böckerna igen. Känns lite tungt faktiskt.

I fredags efter sista tentan så bar det av norrut hem för att hälsa på mor o far o lillebror såklart. Jag skulle bli hämtad hos stefans föräldrar utav mamma o pappa. Vid fem snårat dök de upp och då bjöds det såklart på fika. Efter fikat plockads vinet fram och det påbörjades matlagning. Vi avnjöt middagen och det obligatoriska kaffet. Därefter tog jag mina päron under armen och körde hem dem ;D haha. Det blev en mkt trevlig kväll, en väldigt spontan sådan!! Jag tycker att det är hur kul som helst att våra föräldrar trivs så bra tillsammans :o) För att citera mamma: 

-Det känns som att jag har känt Åsa hela livet! 

Väl hemma så avnjöt jag en så där sömn på vardagsrumsgolvet hos mamma o pappa. De hade samma dag köpt en bäddsoffa, men med leveranstid på 8 veckor kommer jag att få avnjuta även julhelgen på golvet är jag rädd. attans. Men så är det när man har flyttat hemifrån, alla har inte sitt pojk/flick rum kvar....

Det är skönt att komma hem o få träffa familjen och farmor. Det blev en kort visit den här gången eftersom Stefan hade match igår (söndag) så va vi tvungna att åka tillbaka redan på lördag kväll. Inte mig emot, för trots att vi bara var ifrån varandra en natt så saknade jag honom hur mycket som helst. Nu när man är så van att trängas i vår lilla säng så blir det så kallt o stort att sova ensam :P och inte alls så skönt som man skulle kunna tro.

Igår så tog vi hockeyfruar och stydre kosan mot Nässjö för att heja fram våra pojkar. Det räckte tyvärr inte hela vägen, det blev återigen förlust. Men det va ändå den bästaste match jag varit på..... av helt andra orsaker.

Idag regnar det och är hur tråkigt väder som helst och det har utnyttjats på allra bästa sätt, med en välförtjänt sovmorron. Jag gillar när det smattrar på rutan och är mörkt hela dagen lång, men bara om man har sällkap. Nu ska ja iväg till skolan för introduktion på en ny kurs - personlighetspsykologi. Det får gärna sluta regna för en stund, i alla fall när jag ska stå o vänta på bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0