Ljuvliga torsdag

Skara IK tog igår hem sin första seger och det firades med pizza med Samme & Marie hemma hos Malin och Valle.
En sen kväll resulterade givetvis i att jag vaknade med huvudvärk idag, typsikt.
Jag som verkligen måste plugga och har inget val. Då är det tur att det finns starka piller!!

Det kanske någon gång förhoppningsvis kan bli ordning på min hälsa nu när de har fått upp ögonen för att jag faktiskt inte mår så bra. Jag ska få göra en neurologisk undersökning och se om de kan hitta någon orsak till min huvudvärk och jag väntar på en tid att få operera bort halsmandlarna. Men den operationen kanske inte blir av nu eftersom de upptäckte blåsljud på hjärtat och att det slår dubbelslag.....

Peter min ängel tyckte inte att det var så konstigt med dubbelslag
för mitt hjärta slår ju för så många människor.
Världens goaste! Saknar honom toooooook mycket!

Så vips väntar jag på en tid för undersökning av hjärtat. Jag ska tydligen gå med nån ryggsäck en dag så de ska se hur hjärtat slår under en hel dag.... är det inte det ena så är det det andra.
Jag har inget förtroende för sjukvården längre och absolut inte för Baggängens vårdcentral.
Man måste vara frisk för att orka kämpa för att få hjälp, hur sjukt är det inte! Systemet fungerar inte, kan inte någon bara fatta det och lösa problemet. Jag har försökt under så många år och jag har träffat så många läkare. Sist bröt jag ihop när jag för jag vet inte vilken gång i ordningen fick dra min historia, det jag fick tillbaka var:

Varför är du så ledsen Josephine?

Då höll jag på att gå i taket och ge honom en rak höger. Jag trodde han skulle skicka mig till psyk. Det skulle vara mkt intressant att läsa journalanteckningarna från de besöket. Psykiskt instabil flicka :D
Ja varför inte, det är kanske dumt att hålla alla känslor inom sig. Jag kanske borde visa dom hur det egentligen känns och hur dåligt jag faktiskt mår. Ta vägen via psyket istället.....

Näää, det är inte jag. Bit ihop, det finns de som har det värre! Jag mår ju faktiskt "bra" nu om man jämför med för tre år sen!!


Tvättstugan är avklarad inför hemfärden imorron och nu ska jag ta fram dammsugaren.
Pluggandet går väl sådär.... ja gör så gott jag kan! Att gå igenom tre år på universitet/högskolan utan en omtenta är ju nästan för bra för att vara sant. Det här är kanske gången då jag ska misslyckas! Det är ju faktiskt bara två kanske tre tentor kvar sen innan sommaren och då kan jag plocka ut min examen :o)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0