På tåget hem från sundsvall...

.... sitter ja nu.
Glider fram genom sverige i första klass och är ju då givetvis tvungen att utnyttja att jag faktiskt har gratis internet :)
Jag blev till och med erbjuden kaffe eller te när de kollade på min biljett och sån lyx har jag aldrig tidigare varit med om. Sätet är mycket större än vanligt, jag sitter ensam och har stoooor plats för benen. Enda nackdelen med det stora avståndet för benen är att det är längre till stolen framför vilket innebär att det blir längre avstånd till datorn... men man kan ju inte få allt här i livet.

Efter två dagars föreläsning i sundsvall så har jag insett att det nog faktiskt är dax att börja ta tag i den här kursen som bara har en dryg månad kvar. Ångesten börjar komma krypande....
Resan upp tog lite längre tid än planerat eftersom vi blev stående i Gnarp pga att x2000 rammat  en bil och tagit en 42-årig fyrabarns mammas liv. Usch så hemskt....
Tänk vad fort det kan gå..... så ja ska krama lite extra på mamma o pappa när ja kommer hem!
jag har varit borta i två dagar och jag saknar dom faktiskt och lillebror också såklart!
hur ska ja klara av att flytta så långt hemifrån? :P

Mellan Stockholm och Gävle satt jag brevid en jätte trevlig tjej som tjatade hål i huvudet på mig och gav mig huvudvärk. Jag förstår inte hur man i detalj kan lämna ut så mycket av sig själv till en total främling??!?!?! känns som att jag vet allt om hennes liv, men jag kan inte ens minnas hennes namn. Trevlig var hon i alla fall.

Väl i Sundsvall så har ja spenderat min tid med Hyenan Sara :D hon är helt knas men hur kul som helst att umgås med! vi är varandras raka motsatser och trots att hon inte har alla kottar i granen så har vi rent ut sagt jävligt kul när vi ses!!

Med 14 tappra själar på föreläsningen i måndags så tog Josephine ett stort steg framåt i livet. Jag [tro det eller ej] räckte upp handen och ställde hela TVÅ frågor!
Det är nytt rekord!!! med tanke på att jag aldrig tidigare under mina tre terminer gjort något liknande. Gissa om ja va nöjd med mig själv.
Det gick dock lite sämre idag, när jag av föreläsaren fick frågan om jag hade något att tillägga var det enda jag fick ur mig: -Nej. Lite dumt, jag hade egentligen hur mycket som helst att berätta men det gick liksom inte.... jaja, man kan inte vara på topp jämt!

Nåväl.
Jag tror ja får sätta punkt där och koncentrera mig på nått annat, för ja mår minst sagt illa.........
vill vara hemma nu och krypa ner i min hängmatta!
men resan har bara börjat.....

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Härligt tjejen! Fram för att våga! :)

2008-03-04 @ 21:57:17
Postat av: Helen

Korre!
Är du hemma i helgen?!
Jag är hemma en kortis lördag eftermiddag-söndag kväll eller måndag morgon!
Några planer?

Kyss

2008-03-05 @ 21:10:24
Postat av: Jessica

Det är såna här dagar man inte längtar hem och man vill aldrig lämna östersund =) men när du kommer så kommer det säkert vara fint väder så du också får njuta lite av badhusparken =)

2008-03-07 @ 18:20:33
URL: http://jessicafromholdt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0