Likt en flyttfågel...

Herregud vad jag packar o packar, jämt o ständigt tycker jag.
Ska jag aldrig någonsin få slå mig till ro?!?! 

1 sept så flyttar jag med Stefan till Skövde, ah ja vet att det kanske är lite tidigt att packa redan nu. Men till saken hör att mamma o pappa också ska flytta den 1 sept och dom får sin nya lägenhet 1 juli. Och eftersom dom ska flytta till en mindre lägenhet där det inte kommer få plats med några josephine saker så måste mitt bohag magasineras. Så från den första juli så ska mina saker stuvas in och förvaras i ett halvår framöver.
Lägenheten i Skövde är möblerad så det enda som jag enligt stefan får ta med mig är [jag citerar] : -lite kläder....
ha. yeah right.... det kommer gå jätte bra jag lovar!

Efter 19 år på Hedgatan så har jag flyttat en hel del dom senaste åren. Hedgatan - Timmermansvägen - Calle Avinyó - Timmermansvägen - Hedgatan - Viaduktgatan - Fornborgsvägen - Hedgatan - Gustavsgatan och nu så bär det alltså av söderöver....Jag förstår inte vart alla saker kommer ifrån, för varje gång man flyttar så slänger man ju fruktansvärt mycket.... jag har VÄLDIGT svårt att slänga saker! Mamma  bara skrattade åt mig förut när jag gick igenom mina skor och med tårar i ögonen slängde tre par skor och ett par stövlar. Hon förstår liksom inte allvaret i att jag aldrig kommer få se dem igen, okej att dom hade sett sina bästa dagar.... men ändå!



Hittade min student mössa och blev alldeles rörd av dom fina orden som jag totalt hade glömt bort!
Men priset tog ändå Andreas hem med:
-Som en sol lyste du upp tre annars så mörka år // Sjöa

Det finns nått gott med att flytta ändå trots allt tror ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0