Stryketräning..

Jag har börjat styrketräna sedan en tid tillbaka. När jag jobbar så är det inte så lätt att passa in tider på passen och då rinner träningen ut i sanden. Men nu när jag har nyckel till gymmet och kan gå dit precis när ja vill så är det ju synd att inte utnyttja det. Så för några veckor sedan fick jag en istruktion och har numera att program som jag följer. Vilket innebär att jag "måste" ta mig dit i alla fall fyra gånger i veckan för att inte pajja schemat.

Det är en bra press och so far so good!

Jag brukar passa på att gå dit innan öppning. Vilket innebar att jag imorse hade klockan på 7! Då har man självdiciplin [näsan pekar rätt upp i taket] och det kändes så bra efteråt! Hela dagen är kvar och jag har redan tränat. Solen skiner från en klarblå himmel och det är en underbar höst dag.
Nu ska jag plugga några timmar och sedan blir det dax för dagens långpromenad.
Promenad minst en timme om dagen!!
Längre dom dagar som jag inte styrketränar.

För ett par veckor sen så ställde jag mig på vågen och höll på att trilla baklänges och insåg att det här håller inte! Därav den galna hårdkörningen och det känns som att den ger resultat.
Siffrorna på vågen bara stiger och stiger, men vad gör det när jag fortfarande kan ha samma kläder. Och jag försöker intala mig själv att muskler väger trots allt mer än fett ;P
Om jag fortsätter så här så ska ja nog våga visa mig i bikini när det är dax för solsemster med lillebror!

Men det är självklart inte bara för det. Man blir så mycket piggare och gladare av att hålla igång kroppen. Endorfinerna nästan hoppar i mig! :)
Ett hett tips till alla som närmar sig vinterdepressionen, ta er i kragen och börja träna! I egenskap av blivande rehabiliteringsvetare kan jag säga att det är vetenskapligt bevisat att träning är en riktig stämningshöjare!!


oj, vad smart jag kände mig nu!
jag har nog lärt mig lite under den här studietiden tror ja närmare bestämt :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är väl lika bra att jag skriver ett inlägg så jag inte blir utkastad =P haha nee men tack för inbjudan till ditt liv igen ;) ses på måndag!! kramar

2007-10-26 @ 17:59:09
URL: http://jessicafromholdt.blogg.se
Postat av: josephine

ja vi ses på måndag....va sjutton gubbar det är ju imorron redan! kanske bäst att jag tar mig i kragen och börjar packa väskan.... :)

ja slänger iväg ett mess när ja är på ingång!!
kramkram

2007-10-28 @ 16:23:00
Postat av: Maria

haha, det är ju synd att du inte hade funnit denna "passion" för styrketräning när ja bodde i karlskoga, så ja hade fått sällskap. eller så skulle du bott här.. ;) gött å träna på davids utan massa annat folk dessutom! tappa inte träningsmotivationen.. kom ihåg alla träningens fördelar som ja antar att även du fått lära dig i skolan. skönt att man har lärt sig nåt. :P

2007-10-28 @ 22:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0