Hemvändare..

I somars tog jag mitt pick och pack och flyttade från Östersund hem till mamma och pappa. Tanken var att jag skulle spara pengar och slippa att ta lån. Jätte bra verkligen. Men jag saknar att ha någonting eget! Jag vill ha en egen lägenhet, jag vill laga min egen mat, jag vill diska, jag vill städa, ja vill handla och jag vill tvätta. Kanske låter konstigt, men jag vill ta hand om mig själv!
Sen är det självklart hur skönt som helst när maten står på bordet och det är bara att sätta sig ner och äta.
Men när man bor själv, kan man äta när man vill, sova när man vill, göra absolut ingenting när man vill [utan att någon undrar över vad som är fel] utan att någon har minsta kollen.

Jag såg i tidningen idag att det fanns lägenheter lediga i mitt gamla hus, som ja bodde i innan jag flyttade upp till norrland. Jag blev så sugen!!! tänk om jag kunde vinna pengar på lotto, då kunde ja skaffa mitt eget place och leva mitt eget liv fortfarande utan att ta lån.

Jag har för sjutton inte ens en dörr att stänga när jag vill vara i fred! Det som är mest jobbigt är att jag pluggar alltid som bäst när det är mörkt, fråga mig inte varför. Men att sitta i mörkret med en liten lampa tänd och lite ljus som höjer mysfaktorn det är det ultimata för mig. Men den taktiken håller inte här hemma för vid den tiden på dygnet då är hela familjen hemma. Mamma och pappa sitter en våning ner och tittar på TV och jag hör inte vad jag själv tänker.

-Kan ni sänka ljuder på tv:n?

-Men då hör vi ju inte vad de säger.....

-Men jag hör ju ända hit vad de säger så det måste ni ju göra,
säger jag muttrande för mig själv.

[samma visa varje kväll]


Det bästa är när de går och lägger sig tidigt för då kan jag få lite gjort.
Men det värsta är att jag är ju så fruktansvärt kvällstrött, så det dröjer inte många minuter innan jag kastar in handduken och kryper ner mellan lakanen jag också. Med förhoppningen att det blir bättre imorron.
Just nu är det tyst som i graven, jag hör bara bilarna utifrån vägen och smattrandet från mina tangenter. Men det är alldeles för ljust för att plugga..... det är grått och trist ute och jag vill egentligen bara gå och bädda ner mig igen.

Om två veckor [EXAKT] har jag första tentan den här terminen, då kommer beviset hurvida det går att plugga hemifrån eller inte.....


jag är rädd.


Kommentarer
Postat av: en aningens upprörd Beakis

Haha, jag förstår dig...hade lite samma känsla i somras - men då visste jag ju att det var begränsat. Känslan finns dock fortfarande kvar, fast i en annan skepnad: jag vill ha ett eget kök och jag vill ha mina grejer ifred!!! Ja, det är inte som "hemma" på fornborgsvägen, utan här känner man inte folket, köket är litet och de flesta grejorna allmänna... jag tog dock hit lite av mina saker, för att komplettera/ förbättra - och vad händer? JO, någon stjäler min STEKPANNA!!! Fanns den möjligheten ens i tanken på frösön? Eh, nej! Menmen, det är alltid risken man får ta - men tråkigt känns det! Aja, får shoppa en ny på Claes Ohlsson....så dyr var den ju inte... *surt*. Var det inte din stekpanna jag lånade förresten, innan jag köpt en egen? Går det att ordna nu också kanske??
Ha det bra phi-phi, var bara tvungen att få ur mig lite ilska... *morr*. Kram på dig!

2007-10-25 @ 22:11:56
Postat av: josephine

det är rätt beakis spy ut all din galla på phi-phi bara :D hahaha. kan inte hjälpa det men ett leende spreds sig över mina läppar när ja läste ditt inlägg. ja kan riktigt se dig studsa upp och ner i ren frustration. hemskt att man bara kan ta en stekpanna så där..... hallå! har inte folk nått samvete i kroppen eller? vi hade det allt bra på fornborgen, oj så ja önskar att ja kunde vrida tiden ett år tillbaka och få uppleva det igen!!! på måndag ska ja dit på besök i alla fall och jag funderar på att ta en sväng upp och kolla hurvida min vattenkokare lever och mår bra eller inte ;)

2007-10-26 @ 09:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0