Att välja glädje...

Häromdagen så tipsade jag en vän om boken att välja glädje, hon var väldigt nedstämd och behövde någonting som piggade upp. Hon liksom jag är en tänkare som tänker alldeles för mycket!
På kvällen när jag skulle lägga mig så tänkte jag att jag ville läsa någonting annat än kurslitteraturen. Men samtidigt så ville jag inte påbörja någon ny bok, för fastnar jag i en bok så är det kört sen. Det har hänt förut och det kommer hända igen. Men inte den här gången som tur var.
Istället så tog jag själv fram boken att välja glädje och det finns väldigt mycket tänkvärt i den!

Jag har läst den förut och den fick mig att tänka till redan då.... jag försöker att i möjligaste ha dessa tankar i bakhuvudet och det hjälper en faktiskt ganska så mycket i vardagen.
En skillnad jag har märkt är att jag väldigt sällan nu för tiden blir arg, självklart blir jag arg ibland. Men inte jämförbart med tidiagre. Nu är det mer så att när någon gör mig arg och förbannad så blir ja istället ledsen och sårad. Jag har blivit lugnare i humöret och försöker att inte brusa upp för minsta lilla. Jag lever med tanken att allting löser sig, det finns ingen anledning till oro och stress.

Man kan se positiva saker i det mesta och ja leker ofta med tanken att hitta positiva saker även i det som i första början verkar negativt.
Lycka är ett val!
Jag tror att man kan välja lycka!!
......det är jag själv som har ansvar hur jag väljer att tolka det jag ser.

Djupt, men jag tror på det!

Kommentarer
Postat av: Maria

ja ska definitivt ta mitt förnuft till fånga å läsa den där boken..! å sluta tänka å tolka precis varenda liten detalj i allting.

dessutom ska ja fortsätta lita på att allting löser sig.. för det har ju en tendens att alltid göra det, på ett eller annat sätt!

din blogg piggar upp å det känns bra. :)

2007-10-24 @ 21:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0