summering av veckan som gått

tentan var svår, jag vet faktiskt inte hur det gick. jag har iaf kopplat bort de gamla böckerna och börjat koncentrera mig på de nya. vilket innebär att det kommer bli grymt tungt om jag tvingas ta fram dem igen........

jag jobbade på kvällen efter tentan, helt tom i huvudet tog jag mig igenom kvällen iaf.
fredagen var ledigt.... jag gjorde så lite som möjligt. var bara helt slut  och tillbringade mesta dels utav dagen i soffan. på kvällen hade mamma, maggan och jag myskväll och drack vin och åt räkor. för er som inte vet så har jag sen barnsben varit allergisk mot skaldjur så det är ett stort steg in i vuxenvärlden när jag numera kan både skala och äta upp de små djuren :D

lördag jobbade jag 12-17 och sedan bar det av till örebro för släktkalas. Kerstin fyllde 60 och det hade ordnats en överraksningsfest för henne. vi var ute och åt först och när vi runt vårt bord reste oss för att sjunga grattissången stämde hela resaturangen in i vår sjönsång så det blev rejält med fart på stället :)
maten va grymt god och det fanns mkt fint att vila ögonen på ;P
kvällen fortsatte hemma hos peter o. lillemor med lite filmklipp, singstar, tårta, uppträdanden och massa gott.
hur är det man säger
släkten är värst.
men oj så kul det var!

söndag, jobbade jag igen 15-18. trött sen dagen innan och ångesten kom krypande att jag valt bort att inte åka på föreläsningarna i östersund som skulle vara måndag tisdag. så vid två bokade jag nattåget degerfors - östersund 19.30 samma kväll. det va bara att ge sig iväg till jobbet, jobba och sedan ilfart hem, käka, packa, duscha och sen till avgång.
en aning stressigt, men det kostar att ligga på topp
klockan sju i måndags morse var jag framme pulsade i snön till skolan och gjorde en makeover på toan :) haha.
föreläsning 8-16. Va på stan en snabbis och träffade peter en korstis. Innan det bar av till jessica där jag bokat sovplats över natten.
innan klockan slog 21 hade jag redan somnat tre gånger, jag var mer död än levande. Jag har fortfarande dåligt samvete, jag var verkligen bara där och sov. för morgonen efter var det återigen föreläsning  mellan 8-16 och sen väntade nattåget hem igen. det va guld värt att få sova där verkligen men hade inte gjort nått om det varit några dagar extra.
well well efter återigen en heldag med T-bag som föreläsare så tillbringade jag tiden fram till avgång hemma hos peter. han bakade pizza åt oss och vi tittade på film. eller ja host, han tittade och jag somnade självklart!
återigen en natt på tåget och jag var framme i degerfors halv 8 i onsdagsmorse..... hem sov några timmar innan jag var tvungen att hjälpa mamma med diverse ärenden.
började jobba 15.00 till 21.30 och jag skämtar inte när jag säger att jag kände mig som sju svåra år och minst 800 bedrövelser. mitt humör var helt i botten och jag trodde inte jag skulle överleva kvällen, men otroligt nog gjorde jag det.

hem igen, sova sova sova å sen torsdag jobba igen.
var och klippte mig hos simon på dagen.... kände att min lugg va inte vad den borde vara och han fixade till den, tvättade och fixade mitt hår helt gratis! sikken kille :)

idag fredag, jag var uppe med tuppen och har tvättstugan. så där måttligt kul att sätta klockan på 07.00 och gå upp och tvätta. när jag vet att just exakt 07.00 lyfte planet till egypten. planet som jag och lillebror skulle ha varit med på.
jag har fått tillbaka pengarna och lillbror är på bättringsvägen och på hemmaplan igen. det är huvudsaken så nu är det bara att leta ny resa :)

ikväll blir det lugnt, imorgon däremot är det davids julfest och det ska tydligen vara en riktigt blöt tillställning.
jag har lite svårt att bestämma mig för om det ska bli kul eller inte,
jag avvaktar helt enkelt med den bedömningen tills söndag tror jag.


det var allt från mig den här gången
trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Beakis

Hallå Phi-Phi, nu har jag precis uppdaterat min blogg; men här ser jag bestämt att det behövs lite uppdatering också! Kom igen, vad har hänt nu på senaste??! Kram och hoppas du har det bra!!!

2007-11-25 @ 22:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0