mina senaste dagar i norrland....

Östersund är avklarat, blev inte så lång vistelse den här gången så ja tänkte bjuda på en snabbresumé. Jag var från början fruktansvärt osugen att åka och det tog emot så pass mycket att packningen tog jag först tag i på allvar på måndagmorron och tog sedan tåget från örebro med destination gävle för att sedan byta till tåget mot östersund.

Jag visste att tåget mellan örebro och gävle brukar göra ett uppehåll i borlänge. Så när jag klev på tåget så frågade jag konduktören och hon bekräftade det jag egentligen redan visste! mellan 15.52 - 16.16 skulle tåget stå stilla. Så jag skickade iväg ett sms till ankan som mötte upp mig på perrongen!! Hur kul som helst, även om det bara blev för några minuter. SOOOOOM jag saknar den tösen, den bästa av dom bästa! Så synd att det ska vara så långt emellan oss :´(

Väl på tåget igen så fick jag riktigt mkt pluggat, inga skrikande barn, inga som direkt pratade i telefon utan det va överlag tyst i vagnen, fram till sundvall. Där ramlar en kille in i vagen och skapar en rejäl oreda, han va full som en kastrull och kunde inte stå på benen. Eftersom folk flyttade på sig så fick han till sist ett eget säte, snett framför mig så vi satt mot varann och jag hade uppsikt över honom. Hans telefon ringde konstant resterande två timmar, de gånger han svarade va få till antalet och då slutade det med att han somnade mitt i en mening och sen ringde det igen två sekunder senare..... inte nog med det, han va så pass dålig att han låg och spydde på sätet. Usch det va vidrigt och jag undrar hur det gick för den stackarn.

Efter en lång resa med viss försening [som numera är standrad] och den långa promenaden till jessica så blev hur skönt som helst att krypa ner för en god natts sömn. 
Att åka till östersund för att under en dag vara i skolan är inget som är specillt kul med tanke på den långa resan. Men när man väl är där så är det helt klart värt det! jag älskar verkligen den staden!!!! 
Jag fick faktiskt se första snön :) 

Semenariet gick bra! trots avhopp från gruppen i sista stund. Det gör mig emormt förbannad hur kan man vara så egositisk att man sätter sina "kamrater" i klistert på det viset. Obligastorisk muntlig redovisning av ett grupparbete, vi skulle ha varit tre stycken men en skiter praktiskt taget i att komma! gah. jag finner inga ord! 
Med darrande röst och skakande händer tog jag mig igenom det, men jag minns inte ett ord jag sa! haha. 
Det blev godkänt i alla fall och det är ju trots allt huvudsaken.

Så kul att jag får bo hos Jessica! guldstjärna till dig :) 
Visst är det lite knäppt, vi hade antaligen aldrig någonsin pratat med varandra om det inte råkade vara så att vi båda började plugga i östersund. men nu blev det så och det är jag glad för!  Vi kommer båda från en liten stad och det märks eftersom vi hela tiden vet vilka vi pratar om trots att vi aldrig umgåtts i samma kretsar. vi har mkt smaskig information att dela med varandra :P
och grymt god mat lagar hon....! 

Jag hade igår klockan på 4.15 tåget skulle gå 06.01. 
Efter några få timmars sömn så blev det en riktigt tung tågresa, jag sov lite korta stunder, annars tittade jag mest ut genom fönstret och lyssnade på musik. I 8,5h satt jag bara rakt upp och ner och gjorde absolut ingenting. Jag läste inte ett ord, ja öppnade inte en tidning haha. Då är man trött! 
Mamma ville dock ha med mig på en shoppingrunda på marieberg när hon kom för att hämta mig. och jag är ju inte den som är den, klart jag nappa när chansen fanns att göra över med lite pengar som jag egentligen inte alls har. 

Väl hemma så va det bara att packa om för imorse gick bussen till skövde. 
Jag va mer död en levande igår kväll. men jag kunde ändå inte somna.... det fanns en anledning till det. 
men idag känns det bättre :)
historien upprepades inte, tack och lov!




 


Kommentarer
Postat av: Beakis

Spyende grabb låter inte kul, men östersund:) Kul me snön, här har det också kommit, nu på morgonen!!
kram å ha det bra i skövde!

2007-11-03 @ 11:33:51
Postat av: Jessica

Ja, jag tror på ödet!! =)hur ska jag annars kunna förklara det här hehe
jag jag kommer ihåg, vilken mer än christina aguliera vad det?
hur är det nere i skövde? =)

2007-11-03 @ 18:38:46
URL: http://jessicafromholdt.blogg.se
Postat av: Jessica

ja just ja, nu är det noterat!! =)jag luktar i ilket fall som helst!

men vad tråigt..hoppas att han blir bra snart! kan du inte åka med nån annan annars...hockeykillen kanske? =P hehe men det är ju ett tag kvar så du får hoppas på det bästa att bror blir bra.
lycka till på tentan om vi inte hörs innan det =) kram

2007-11-04 @ 17:53:37
URL: http://jessicafromholdt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0